Cat costa un magazin online? Ghid deschidere magazin online

Un magazin online (sau un magazin virtual, magazin electronic, e-shop) este o platforma destinata vanzarilor de produse sau servicii in mediul digital, folosind un cos de cumparaturi virtual.

In cele mai multe dintre cazuri, pe magazinele online complexe, utilizatorii pot interactiona cu diferite functionalitati (Filtre de Cautare AvansateCoduri de FidelizareUrmarire Colet etc), modalitati de plată (Card de credittransfer bancarramburs) si modalitati de transport (poștăcurier, avion etc).

CE AVANTAJE AM DACA DESCHID UN MAGAZIN ONLINE?

Pentru cei interesati in deschiderea unui magazin online aceasta poate fi una dintre primele intrebari. Tinand cont de comoditatea si dezvoltarea rapida a pietei de comert onlineavantajele ca si detinator de magazin online sunt numeroase. Mentionez aici cateva dintre cele mai importante:

  • Modalitatea comoda de a comanda produse;
  • Plata Online: cu Cardul, prin SMS, prin Bitcoin, Plata RambursTransfer Bancar etc;
  • Deschis 24/7: Clientii analizeaza si cumpara produse la orice ora;
  • Arie de Acoperire Mare: Poti vinde produse international sau la nivel national/local;
  • Costuri de operare mici: Personalul necesar conducerii si intretinerii unui magazin online este net mai putin numeros decat cel necesar intretinerii unui magazin clasic;
  • Recuperare Cos de Cumparaturi: Daca un client a abandonat tranzactia, il poti contacta sa finalizeze comanda printr-un email oferindu-i un cod de discount, lucru imposibil de realizat intr-un magazin clasic;
  • Recenzii: In cazul unor produse apreciate de clientii precedenti, parerile acestora pot determina potentialii clienti sa cumpere si ei aceleasi produse, pe baza recenziilor existente;
  • Sortarea Produselor: Sortarea produselor in functie de diverse criterii, cel mai important fiind pretul.

Comertul electronic este segmentul online cu cea mai spectaculoasa crestere din ultimii ani.

PASI DE URMAT IN INFIINTAREA UNUI MAGAZIN ONLINE

Realizarea unui magazin online este mai simplă decât ai crede la prima vedere. Am creat un ghid care sa te îndrume pas cu pas cum sa iti deschizi propria afacere online si ce investitii trebuie sa faci.

Pentru cei cu bugete restrânse care vor să înceapă o afacere, crearea unui magazin online poate fi cea mai bună variantă. În continuarea articolului vă ofer câteva sfaturi despre cum să puneți pe picioare o afacere in online.

Componenta Juridica

Prima condiție pentru deschiderea unui magazin online este ca activitatea acestuia să fie derulată legal printr-o firmă (SRL) , persoană fizică autorizată (PFA), Intreprindere individuală (II) sau Intreprindere familială (IF).

1. Alegerea domeniului de activitate și a denumirii pentru companie

2. Forma de organizare:
SRL, SRL-D, PFA, II sau altă formă de organizare (SA, dacă e necesar). Aici este de analizat necesitatea obținerii codului de TVA pentru activitatea firmei și modul în care își desfășoară activitatea.

3. Cod CAEN:
4791 necesar pentru comerț online (se pot adăuga și altele, în funcție de specificul activității)

4. Sediul Social:
alegerea și pregătirea actelor pentru înființare

5. Rezervarea denumirii la Registrul Comerțului:
se poate face si online aici

6. Dosarul de înființare SRL

  • cartea de identitate a asociaților,
  • actele pentru sediul social (acte proprietate, acord comodat, etc),
  • rezervarea de denumire a firmei,
  • actul constitutiv al firmei,
  • dacă e asociat unic – declarație autentificată la notar,
  • specimen de semnătura al asociatului (asociaților),
  • dovada depunere capital social,
  • cererea de înființare a firmei,
  • eventuale autorizații de funcționare necesare.

7. Depunere dosar

Componenta Software

A doua conditie pentru a demara in online cu magazinul este sa va alegeti o agentie de web design sau un furnizor de servicii pentru a avea parte de o solutie personalizata.

Solutiile software open-source prezente pe piata, la ora actuala, sunt dintre cele mai diverse fiind aplicabile de la magazine cu scop general, pana la cele mai specializate magazine, dedicate unui singur produs sau unui grup de produse.

De ce WordPress?

Când vine vorba de magazine online, soluția pe care o recomand tuturor clienților noștrii se bazează pe platforma WordPress, ce oferă o flexibilitate mare in functionalitati si design. 

Cea mai completa si optima platforma open-source care are un timp de incarcare rapid si integreaza aceste servicii este WordPress. Platforma WordPress domina industria web avand 30% din piata actuala de website-uri activate.

CAT COSTA UN MAGAZIN ONLINE? VEZI PRETURILE DE LA A LA Z

Costurile unui magazin online depind de numarul de produse, de functionalitati personalizate dorite de client, dar si de planurile de viitor ale proprietarului. 

Am pregatit o lista de 5 costuri importante pe care trebuie sa le cunosticosturi initiale, la deschiderea magazinului, si costuri lunare sau anuale.

1. Costul de Inregistrare a Domeniului

Pentru a avea un domeniu in online .ro, puteti apela la servicii de inregistrare ale domeniului prin ROTLD.  

Ofera o interfata facila de navigat si poti plati cu cardul. Preturile pentru un domeniu sunt de 68 RON cu TVA. Trebuie sa stii insa ca din anul 2018 plata pentru domeniile .ro a devenit anuala si nu mai este pe viata.

Pentru un domeniu .com preturile variaza intre 4 si 25 RON pe an in functie de pachet, spre exemplu, de la furnizorul GoDaddy.

Pentru domeniile .shop se percepe o taxa de 42 RON in primul an.

2. Costul Gazduirii Online

Gazduirea reprezinta prima componenta din “chiria lunara” si este important sa stii de ce resurse necesare ai nevoie pentru magazinul tau online.

Un pachet decent de gazduire pentru magazine online costa de la 43 RON pe luna. Majoritatea furnizorilor iti ofera o reducere de 15-20% la achizitionarea de gazduire pe un an.

3. Tariful Procesatorului de Plata per Trannzactie

Procesatorul de plata se ocupa de serviciile de integrare cu metode de plata online cu cardul, via SMS, prin Bitcoin etc

Cativa dintre procesatorii de plata la nivel national, cu tarife accesibile sunt: Mobilpay NetopiaEuPlatescPayU Romania, etc;

Comisioanele pe tranzactie variaza incep de la 0,99% + 0,3 lei per tranzactie finalizata in functie de metoda de plata si de procesatorul ales.

4. Bugetul de Marketing Lunar

A doua parte componenta a “chiriei lunare” o reprezinta investitia in marketing. Orice magazin online are nevoie de o optimizare constanta din punct de vedere a cuvintelor cheie (Optimizare SEO) dar si de management al reclamelor din Reteaua Google Ads.

Iti recomand un minim de investitie lunara intre 250 si 550 RON. Depinde foarte mult de segmentul de piata caruia i te adresezi dar si de strategia prin care se realizeaza promovarea in online.

Stiai ca Google Ads iti ofera acum un voucher de 200 RON la o investitie minima de 50 RON in reclame?

5. Costurile de Administrare ale Magazinului Online

Folosind tehnologiile open-sourceWordPress si WooCommercecosturile de mentenanta a unui magazin online sunt 0. Modulele atasate magazinului online se actualizeaza de la sine.

Mai mult, modulul de e-commerce WooCommerce iti ofera o aplicatie mobila gratuit, sa iti administrezi magazinul la distanta.

2 Reviews

Write a Review

Alexandru Sava

Read Previous

Acid Studios – Agenție Digitală la Distanță

Read Next

Optimizare Viteza Site WordPress – Ghid in 8 pasi

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *